Sider

onsdag den 25. maj 2011

Endnu en "Nessie"...

... er røget af pindende...

"Nessie" er strikket i Brugsens "Chesham" - 100% akryl på pind nr. 4½; der er brugt 1½ bundt og den vejer 75 gram. Opskriften er som sædvanlig hentet her hos Julia, som er så flink at dele sine skønne opskrifter i Blogland...

Det er det blødeste akryl jeg nogensinde har haft i hænderne, og det er fantastisk nemt at strikke af. Jeg gav kun 5,- kr. pr. bundt, så denne "Nessie" står mig i hele 7,50 kr. i garn...!!! Det er lidt komisk...

Mads' vest er også endelig blevet færdig; den har været længe undervejs, da jeg har haft min mor til at strikke ribben i udskæringen. Jeg er ikke så gode venner med V-udskæringer, jeg synes det er noget værre bøvl.
Vesten er strikket i 100% bomuld fra Netto på pinde nr. 3; der er brugt ca. 3½ bundt og den vejer 172 gram.

Jeg var meget spændt på hvordan garnet var at strikke af, men det er helt ok. Nu vil det så vise sig hvordan det opfører sig i og efter vask; vesten er ikke vasket endnu.

Til aften fik vi fint besøg i haven... Ham her...


... kom spankulerende forbi køkkenvinduerne og videre forbi soveværelsesvinduet, hvor jeg lige ku' nå at "fange" ham... Hvor er det dejligt at bo på landet... ;o)

3 kommentarer:

Fru Larsen sagde ...

Sikke flittig du har været med strikkepindene. Han er flot den unge herre :))

http://troldeognissemager.blogspot.com/ sagde ...

Sikke en lækker vest, den er Mads garanteret meget glad for. Til tider kan man være heldig med at finde billige materialer,.. men det lyder helt ekstremt billigt for et sjal. Det er iøvrigt et rigtig sødt mønster, kan du ikke lige linke til det. Jeg er godt nok ikke så dus med mine strikkepinde, men ind imellem kan jeg godt finde på at strikke. Jeg spænder for meget i mine skuldre, så derfor hækler jeg helst, men...det kunne jo være, jeg kom til at finde strikke pindende frem.
Skønt at bo i pagt med naturen, det er faktisk godt du lige har vist billedet af fasanen, fordi jeg har en til udstopning og den må jeg da hellere se at få hentet ret snart.
Ha´en rigtig dejlig dag
Gitte

Britta sagde ...

Fru Larsen; Ja, der har været gang i strikkepindene, så jeg ku' få noget gjort færdigt.

Gitte; Du kan sagtens trikke en "Nessie", det er så nemt som ingenting. Linket er farvet rødt i indlægget, men jeg skriver osse lige til dig på Face...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails